Košarica KOŠARICA

Kako pravilno ravnati z baterijo v EV?

 

V EV* in PHEV* se uporabljajo litij-ionske baterije, katere najdemo tudi v veliko drugih vsakdanjih napravah, kot so mobilni telefoni, prenosniki, digitalne kamere, pametne ure itd..

Za upravljanje baterij v EV skrbi BMS (Battery Management System), ki redno meri različne parametre, kot so temperatura, napetost na posameznih sklopih baterije itd.. BMS skrbi tudi za ogrevanje ali hlajenje baterije med vožnjo in med polnjenjem.

Kljub temu pa sčasoma prihaja do iztrošenosti baterije oziroma zmanjševanja količine energije, ki jo lahko sprejme. Vendar uporabniki lahko veliko pripomoremo k življenjski dobi baterije.


Sledi nekaj napotkov za ohranitev čim večje zmogljivosti baterije skozi njeno življenjsko dobo:

- počasno polnjenje;

- bateriji najmanj škodi, če je napolnjena v območju 50-80 % tako pri stalni uporabi kot pri daljšem mirovanju vozila;

- večkratno polnjenje v krajših intervalih v približno omenjenem območju.


Slab vpliv na baterijo:

- pogosto hitro polnjenje (enosmerno - DC),

- pogosto polnjenje od < 20 % - 100 %,

- polnjenje na 100 % in vozilo dalj časa miruje (npr. več dni ali tednov),

- praznjenje pod 30 % in vozilo dalj časa ni polnjeno,

- polnjenje na 100 % in vozilo dalj časa stoji na vročem soncu,

- pogosto praznjenje pod 20 %

V praksi se hitro polnjenje seveda uporablja, tako kot se dogajajo tudi drugi zgoraj našteti dejavniki, oziroma se ponavljajo dejanja, ki slabo vplivajo na baterijo. Vendar k življenjski dobi baterije lahko že veliko pripomoremo, če se teh dejavnikov zavedamo in se jih v največji možni meri izogibamo.


*legenda kratic
EV - električno vozilo
PHEV - priključno hibridno električno vozilo
BMS - Battery management system